Facebook to już must-have.

Profil na Facebooku to już od kilku dobrych lat must-have każdej firmy i do założenia go, nie trzeba już nikogo przekonywać. Wiele firm nie tylko jest na tym portalu, ale także doskonale potrafi go wykorzystać, przekuwając w zainteresowanie i sympatie klientów. Co jednak z „martwymi” profilami, których jest równie wiele? Bardzo często wyszukując profil na Facebooku, napotykamy się na ostatnie posty sprzed roku, dwóch, a nawet trzech…

Co zrobić, aby nasz fanpage nie umarł?

Bardzo często po kilku postach „tytułem wstępu…” pozostaje już tylko smutna, zapomniana dziura w naszym internetowym wizerunku… Zapominamy, że samo bycie na Facebooku, to zdecydowanie za mało. Najłatwiejszym rozwiązaniem jest zatrudnienie osoby odpowiedzialnej za marketing. Efektywne i jeszcze prostsze (i tańsze) jest skorzystanie z usług takich agencji jak nasza.

Ale ja chcę samodzielnie!

Jeżeli mimo wszystko chcesz samodzielnie prowadzić Facebooka, musisz pamiętać, aby wpisy były regularne i spójne. W pierwszej kolejności zastanów się, kim jest Twój potencjalny fan. O czym chcesz z nim rozmawiać przez kolejne tygodnie? Od razu możesz założyć, że treści wyłącznie reklamowe z góry skazane są na porażkę. Poświęć trochę czasu, obserwując topowe profile na Facebooku, zainspiruj się!

Liczby i deklaracje.

Kolejny krok to ustalenie minimalnej liczby postów, jakie mają pojawiać się każdego tygodnia. My radzimy, aby były to minimum trzy posty, ale wiemy, że w praktyce bywa różnie… Umówmy się, niech na początku pojawiają się przynajmniej raz w tygodniu! Takie posty, możesz przygotować na miesiąc z góry. Zarezerwuj sobie czas w kalendarzu na takie działania i wykaż się konsekwencją w ich realizacji.

Planuj, oszczędzaj czas.

Facebook umożliwia Ci planowanie postów, nie musisz więc pamiętać o regularnym ich zamieszczaniu. Automatyzuj swoje działania! Pozwoli Ci to nie tylko zachować systematyczność, ale także oszczędzi Twój cenny czas. Nie oznacza to oczywiście, że możesz zupełnie zapomnieć o istnieniu swojego fanpage i przypominać sobie o nim dopiero za miesiąc. Po pierwsze, warto uzupełniać profil o aktualne wpisy (dotyczące bieżących działań/zmian w firmie, branży itd.). Po drugie, koniecznie sprawdzaj reakcje Twoich fanów! Bądź z nimi w kontakcie i nie pozwól, żeby Twoje wątki żyły swoim własnym życiem, bez Twojego udziału.

Planowanie postów nie zapewni Ci rzeszy aktywnych fanów, reakcji i miejsca na podium wśród najpopularniejszych profili na Facebooku. Do tego potrzebne są angażujące treści, niebanalny content, płatna reklama i… doświadczenie. Pamiętaj jednak, od czegoś trzeba zacząć!

Powodzenia! W razie pytań – jesteśmy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.