Pięć rekomendacji z okazji #DniaKsiążki!

Święto książek w naszej agencji obchodzimy codziennie, ale obok daty 23 kwietnia nie możemy przejść obojętnie! Z dumą tytułujemy się mianem moli książkowych, o czym często komunikujemy w naszych mediach społecznościowych, chwaląc się ciągle powiększającą się biblioteczką firmową. Z dużym zainteresowaniem obserwujemy wszystkie branżowe nowości, ale z przyjemnością zaczytujemy się także w klasykach oraz inspirujących biografiach.

Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich wypada 23 kwietnia. Nie jest to przypadkowa data (jak podpowiada nam Wikipedia), ponieważ jest to rocznica śmierci wybitnych pisarzy Miguel de Cervantes (znany z powieści Przemyślny szlachcic Don Kichote z Manczy), Inca Garcilaso de la Vega (peruwiański historyk) i William Szekspir, którego nikomu nie trzeba przedstawiać.

Dzisiejszy dzień uczcimy zakupem nowych książek, ale wcześniej podzielimy się z Tobą naszymi pięcioma rekomendacjami. Koniecznie daj znać w komentarzu, czy już masz za sobą ich lekturę!

1. Artur Jabłoński, Skuteczna reklama na Facebooku

Książka Artura Jabłońskiego musiała pojawić się jako pierwsza, ponieważ stanowi pigułkę wiedzy na temat reklamy na Facebooku. Jest to pigułka, po którą każda związana z social mediami osoba powinna sięgnąć. Ci, którzy rozpoczynają swoją przygodę z Facebook Ads, odnajdą tam największą wartość, ale polecamy ją również bardziej zaawansowanym użytkownikom. Porównanie swoich metod z metodami innych, a także podejrzenie ustawień reklam oczami eksperta może zainspirować do marketingowych eksperymentów.

2. Monika Czaplicka, Uwiedź Klienta

Drugą w zestawieniu, ale na równi z poprzednią, jeżeli chodzi o wartość pozycją, jest książka Moniki Czaplickiej, Uwiedź Klienta. Ogrom zawartej w niej wiedzy, spisanej na podstawie wielu lat doświadczeń autorki, zaprezentowany jest w nietuzinkowy, niezwykle ciekawy sposób. To jedna z książek, które czyta się z przyjemnością, a zupełnie przy okazji chłonie się niezmierzone pokłady wiedzy. Praktyczna, konkretna i pouczająca książka – koniecznie przeczytaj!

3. Jon Ronson, #WstydźSię

O książce #WstydźSię pisaliśmy już na naszych profilach w mediach społecznościowych. Nie jest to pozycja, z której nauczysz się tworzyć reklamy, czy lejki sprzedażowe. Jest to zbiór historii, które zmienią Twoje postrzeganie na piętnowanie w Internecie. Czy kiepski żart zamieszczony w sieci może złamać karierę? Czy nasze udostępnienia i lajki, mogą wpłynąć na czyjeś życie? Jon Ronson opisał bardzo ważny temat, w ciekawy, momentami żartobliwy sposób, co czyni tę książkę jeszcze lepszą.  

4. Robert Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka

Cialdini to klasyka, do której nieustannie powracamy. Towarzyszy nam w codziennej pracy, często powołujemy się także na mądrości autora podczas przeprowadzanych szkoleń. Jest to lektura obowiązkowa dla każdego sprzedawcy, marketera, pasjonata mechanizmów psychicznych. Książka pomaga poprawić komunikację np. w mediach społecznościowych, ale także (a nawet przede wszystkim!) zrozumieć swoje własne zachowanie w określonych sytuacjach.

5. Janina Bąk, Statystycznie rzecz biorąc

Zestawienie zamykamy genialną książką napisaną przez Janinę Bąk. Umieszczamy ją na końcu, jako klamrę zamykającą zestawienie, jako wisienkę na książkowym torcie. Statystyka nie łączy się bezpośrednio z social mediami, czy marketingiem internetowym, ale styl w jakim została napisana, jest mistrzowski. Janina Bąk znana jest z genialnego storytellingu i najlepszą rekomendacją do kupienia tej książki, jest po prostu jej nazwisko na okładce.

Zdecydowaliśmy, że rekomendacji pojawi się tylko pięć, choć książki warte przeczytania moglibyśmy wymieniać prawdopodobnie bez końca. Na dzisiaj jednak koniec, mamy coś ważnego do zrobienia… Zakup nowych książek i czytanie tych, które już są na półce! I tego samego życzymy Tobie z okazji Święta Książki. Przyjemnej lektury!

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Cześć! Odpowiemy na pytanie najszybciej, jak będzie to możliwe ;)