#OgarnijSwójFanpage, czyli optymalizacja strony na Facebooku

Strona firmowa na Facebooku (popularnie określana jako fanpage) to jedyna wizytówka Twojej marki? To częsty przypadek. Bezpłatne założenie konta i stosunkowo proste prowadzenie wpływają na dużą popularność tej formy promocji. Jeżeli fanpage to Twoja jedyna witryna albo jedno z kluczowych miejsc komunikacji pamiętaj, że czasem musisz tam posprzątać.

Hasło #OgarnijSwójFanpage nie przypadkowo pojawiło się właśnie teraz. W związku z obecną sytuacją wiele biznesów zwalnia tempo, ale nie oznacza to, że możemy zaniedbać komunikację. Zdecydowana większość osób pozostaje w domu, spędzając tym samym jeszcze więcej czasu w Internecie. Nie pozwól, aby inne treści przysłoniły odbiorcom pamięć o Twojej marce.

Regularna komunikacja to podstawa działań na każdej platformie społecznościowej. Zamieszczaj posty, rozmawiaj z klientami – nawet jeżeli Twój zakład chwilowo jest zamknięty. Wykorzystaj ten czas także na odkurzenie swojej strony firmowej. Czy wszystkie zamieszczone tam informacje są aktualne? Czy zdjęcie w tle ma odpowiedni rozmiar? Sprawdźmy to wspólnie!

Uzupełnij informacje

Po wejściu na swoją stronę, przejdź do zakładki informacje. Jest to miejsce, gdzie powinny znajdować się najważniejsze dane na temat Twojej firmy: kontakt, adres, godziny otwarcia itd. Czy wszystko jest uzupełnione? Informacje są aktualne i czytelne? Pamiętaj także o opisie firmy. Często jest on przygotowywany podczas zakładania strony i nieaktualizowany przez lata. Edytuj opis tak, by był ciekawy dla Twoich klientów.

Uzupełnieniem opisu firmy jest zdjęcie, które wyświetla się w dwóch miejscach. Dlatego przygotowując projekt 1200 x 445 px musisz pamiętać, że na głównej stronie wyświetli się on w formacie 800 x 445 px. Możesz umieścić tam zdjęcie zespołu, Twojego sklepu, czy punktu usługowego, albo po prostu ciekawą grafikę oddającą charakter marki.  

Avatar i cover photo

Jak wygląda zdjęcie profilowe Twojej strony? Najlepiej, jeżeli znajduje się na nim logo. Pamiętaj, że w formie miniaturki wyświetla się przy każdym Twoim wpisie – dlatego musi być czytelne. Optymalny format avatara to 800 x 800 px, ale pamiętaj, że grafika przycinana jest do koła.

Bardzo ważne jest także zdjęcie w tle, widoczne za każdym razem, kiedy ktoś odwiedza Twoją stronę. Powinno od razu sugerować, jaka jest specjalizacja firmy. Ułatwi to Twoim klientom weryfikacje, czy trafili w odpowiednie miejsce. Ogromne znaczenie ma także rozmiar – wiele osób zapomina, że cover photo inaczej wyświetla się na komputerze, a inaczej na smartfonie.

Zdjęcie w tle na urządzeniu stacjonarnym wyświetla się w rozmiarze 820 x 312 px, a na mobilnym 640 x 360 px. Jeżeli o tym zapomnisz, cover photo będzie się źle wyświetlać na telefonie, obcinając boczne krawędzie. Wygląda to nieestetycznie i nieczytelnie. Jest to istotne, ponieważ większość użytkowników Facebooka korzysta z urządzeń mobilnych.

Zamiast zdjęcia w tle możesz ustawić film. Animacja przykuwa wzrok bardziej, niż podobne zdjęcie statyczne, co warto wykorzystać. Przygotowując wideo, pamiętaj o odpowiednim rozmiarze 820 x 462 px oraz o akceptowalnej długość w granicach od 25 do 90 sekund. Zarówno w przypadku filmu, jak i zdjęcia spróbuj zwiększać rozdzielczość, zachowując proporcje. Może to pomóc w uzyskaniu lepszego efektu.

Szablony i karty

Kolejny, często pomijany element to zakładki. Sprawdź, czy wszystkie karty na stronie są używane. Jeżeli widnieją tam np. wydarzenia, których nigdy Twoja firma nie organizowała i nie planuje tego robić w przyszłości, po prostu je usuń. Wejdź w ustawienia strony i wybierz „Szablony i karty”. W tym miejscu możesz edytować szablon zakładek, a także zmieniać ich kolejność tak, by były czytelne dla Twoich klientów.

Wstaw zakładkę usługi, ponieważ to doskonałe miejsce do zaprezentowania oferty obecnym i potencjalnym klientom. Kiedy już dodasz ją w ustawieniach, wróć na główną stronę fanpage i znajdź ją po lewej stronie. Po kliknięciu zobaczysz przycisk „Dodaj usługę”. W ten łatwy sposób możesz uzupełnić swoją ofertę. Pamiętaj, żeby przy każdej usłudze dodać opis i grafikę, warto także zamieścić zakres cen.


Wymienione zabiegi to tylko najbardziej podstawowe kwestie związane z optymalizacją strony. Pamiętaj, żeby regularnie aktualizować wszystkie informacje. Być może nie dostrzegasz przyciętego cover photo na Twojej stronie (do wszystkiego można się przyzwyczaić), ale dla klientów może to być oznaka niedbałości i braku profesjonalizmu.

Jeżeli #OgarniaszSwójFanpage i potrzebujesz pomocy, możesz skontaktować się z nami. W przypadku zainteresowania współpracą oferujemy bezpłatne 30-minutowe konsultacje online (bez zobowiązań), podczas których możemy np. pomóc w podstawowej konfiguracji. W celu umówienia dogodnego terminu zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub poprzez Messenger.

Powodzenia!

Cześć! Odpowiemy na pytanie najszybciej, jak będzie to możliwe ;)