Wyjątkowo nie zaczniemy oryginalnie. Cytat Hendersona Stuarta:

 „Prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku. Nikt poza nami nie wie, co robimy”

słyszał lub widział chyba już każdy. Przewija się często na tablicy Facebooka, od czasu do czasu ktoś wrzuci go na Instagram, cytat nie omija także innych mediów społecznościowych takich jak Twitter czy LinkedIn. Dlaczego więc zdecydowaliśmy się go użyć? Z tego samego powodu, z którego jest tak chętnie powielany. Te dwa proste zdania wydają się konsystencją marketingu! Czy ktoś użył bardziej obrazowego sformułowania, aby uświadomić nam powagę reklamy? Chyba nie. Dlatego też proszę, wybacz nam drogi czytelniku ten mało oryginalny wstęp.

Puszczanie oka do dziewczyny po ciemku.

Wielu przedsiębiorców uważa, że ich produkt obroni się sam. W końcu są sumienni, dbają o swoich klientów. Robią fajne innowacyjne rzeczy – więc po co “tracić” pieniądze na reklamę? Przecież można nimi łatać budżet albo w lepszej sytuacji zainwestować w rozwój. I w tym właśnie miejscu dochodzimy do ważnej kwestii, czy nie zgodzisz się drogi czytelniku, że marketing = rozwój?

Czym jest rozwój?

Przedsiębiorstwo powinno rozwijać się na wielu płaszczyznach jednocześnie. Powinno dbać o ciągłe dokształcanie pracowników oraz kadry zarządzającej, dokonywać rozsądnych inwestycji, wprowadzać innowacje do swoich produktów i usług, a także, a raczej a przede wszystkim ciągle poszerzać grono swoich klientów. Ciężko jest jednak do nich dotrzeć, nie wykorzystując technik marketingowych. Można mieć najlepszy produkt lub usługę, ale jeżeli nie trafimy z nimi do odpowiedniej grupy docelowej, nie mamy szans ich sprzedać, zarabiając satysfakcjonujące pieniądze.

Firma w Internecie.

Powszechność Internetu z jednej strony obniżyła koszty reklamy, z drugiej strony zwiększyła konkurencję. Nie wystarczy już być w social mediach i mieć stronę internetową.  Nasi potencjalni klienci oczekują zaangażowania, aktualnych treści i docierania do nich – nie odwrotnie. Właśnie to oferuje im konkurencja. Chyba każdy przedsiębiorca, każdy menadżer zdaje sobie sprawę, że ten, kto nie idzie do przodu cofa się. Dlaczego więc tak często zapominają, że to samo prawo działa w świecie reklamy?

Nikt poza nami nie wie, co robimy.

Reklama jest motorem napędowym każdej firmy. Umiejętnie wykorzystane techniki marketingu i PR potrafią zwielokrotnić przychody w każdej branży. Marketerzy dysponują ogromną liczbą narzędzi zarówno online, jak i offline. Czasami nie trzeba wiele, aby zacząć z nich korzystać, wystarczy na przykład uświadomić sobie, że bez odpowiedniej reklamy, nikt poza nami nie wie, co robimy… 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.